WWW.RadioIntact.Ro

Oct 20 2017

Tudor Helgiu, pletosul care vrea să schimbe regulamentul unui liceu clujean, se implică din clasa a VII-a în proiecte comunitare

Tudor Helgiu, liceanul clujean scos de la ore pentru că avea părul lung, activează din clasa a VII-a în reţeaua IMPACT, adică peste 3.000 de elevi de gimnaziu şi de liceu, coordonaţi de peste 400 de profesori care implelementează anual 200 de proiecte comunitare. Consiliul IMPACT consideră că ceea ce i s-a întâmplat este un semnal în plus că „în şcolile din România trebuie să înceapă un dialog real între elevi, profesori, părinţi şi comunitate”.

Consiliul Naţional IMPACT, reprezentantul unei reţele naţionale de cluburi care aduce împreună 3.000 de elevi de gimnaziu şi de liceu, coordonaţi de peste 400 de profesori, a precizat pentru „Adevărul”: 
 
„Tudor Helgiu este elev în clasa a X-a al Liceul Greco-Catolic „Inochentie Micu” din Cluj-Napoca şi protagonistul celui mai proaspăt scandal din învăţământul românesc – pletoşii şi bărboşii scoşi de la ore şi trimişi acasă pe motiv de nerespectare a regulamentului de ordine interioară. Despre asta se dezbate de două zile, atât offline, cât mai ales online, şi de fiecare dată oamenii se împart în două tabere – unii care spun că nu lungimea părului defineşte un elev bun şi alţii care spun că regulile există ca să fie respectate. 
 
Consiliul Naţional IMPACT consideră că fiecare parte are dreptatea ei, cu o precizare importantă: regulile sunt făcute să asigure buna convieţuire a noastră, a tuturor. Dacă la un moment dat o regulă încalcă libertatea cuiva, este firesc să discutăm despre cum o adaptăm astfel încât să asigure în continuare o bună convieţuire. Acesta este felul în care lucrăm noi, în reţeaua de cluburi de iniţiativă comunitară pentru tineri IMPACT, care în acest moment numără la nivel naţional peste 3.000 de elevi şi 400 de profesori, şi din care face parte şi Tudor”.
 
 

Cluburile IMPACT, alături de Tudor

 
Rreprezentanţii IMPACT  arată că Tudor Helgiu este un tânăr implicat în comunitatea IMPACT încă din clasa a VII-a:
 
„Helgiu, cum îl numesc prietenii, s-a ţinut pe lângă clubul IMPACŢII, de la Liceul Teoretic Onisifor Ghibu din Cluj încă din clasa a VII-a. În urmă cu doi ani, când a ajuns la liceu, a devenit membru cu drepturi depline în clubul celebru în toate liceele pentru că organizează un festival în curtea şcolii, Ghibstock, prin care impacţii adună fonduri pentru a rezolva problemele pe care le observă în comunitate. Cea mai recentă cauză a lor se numeşte feel your city şi îşi propune nu doar să accesibilizeze oraşul Cluj-Napoca turiştilor cu deficienţe de văz, ci şi să le ofere locuitorilor şansa să-şi vadă oraşul cu alţi ochi. De ce este important acest detaliu despre Tudor? 
 

Tânăr implicat în comunitate

 
De peste 15 ani, copii şi tineri din toată ţara îşi dezvoltă şi învaţă să pună în aplicare, la întâlnirile săptămânale ale cluburilor IMPACT, valori precum bunătatea şi recunoştinţa, responsabilitate şi încrederea, curajul şi perseverenţa. Acestea sunt punctul de plecare pentru acţiuni şi proiecte care au scopul de a identifica şi rezolva probleme reale din comunitate. În fiecare an, impacţii implementează peste 200 de proiecte de serviciu în folosul comunităţii. Reţeaua numără în acest moment peste 3.000 de elevi de gimnaziu şi de liceu, coordonaţi de peste 400 de profesori care înţeleg importanţa acestui instrument în dezvoltarea tinerilor. În cei 15 ani de la lansare, prin cluburile IMPACT au trecut peste 15.000 de tineri care, lucrând alături de colegi de-ai lor în folosul comunităţii, au devenit cetăţeni responsabili şi implicaţi. Asemeni lor, Tudor a luptat şi va lupta pentru dezvoltarea comunităţii în care trăieşte împreună cu prietenii lui. Iar noi, impacţii, îi stăm alături.”   
 

Propunerile IMPACT

 
De anul acesta, impacţii şi-a ales şi un Consiliu Naţional IMPACT, care să le dea voce, dar să reprezinte şi interesele tuturor copiilor şi tinerilor din România. Iar Consiliul Naţional IMPACT crede că ceea ce i s-a întâmplat lui Tudor nu este decât un semnal în plus că în şcolile din România trebuie să înceapă un dialog real între elevi, profesori, părinţi şi reprezentanţi ai comunităţii în care şcoala funcţionează. 
 
„Suntem de acord cu respectarea regulilor care să fie benefice tuturor. De aceea noi, la IMPACT, începem fiecare an de activitate cu re-discutarea Contractul de Valori, pentru a stabili regulile pe care ne angajăm să le respectăm. Aşa este corect, mai ales că în fiecare an avem colegi noi la club şi trebuie să ştim că respectăm aceleaşi valori.
 
Propunem ca la începutul fiecărui an şcolar să existe o discuţie între elevi, părinţi şi cadrele didactice. Scopul nu este doar definirea unei ţinute decente sau a lungimii părului. Credem că prin astfel de dicuţii/întâlniri/evenimente putem preveni abuzurile din şcoli şi putem crea un cadru în care fiecare parte să îşi exprime aşteptările şi nevoile. “Învăţarea în România este centrată în jurul elevului”, spune Ministerul Educaţiei. Poate este timpul ca acest deziderat să se transforme în realitate”, arată  Consiliul Naţional IMPACT. 
 
Citeşte şi
 
Tudor Helgiu a câştigat prima luptă cu directorul şcolii: pletoşii şi bărboşii pot intra la ore. Urmează „războiul”
 
 
Elevi trimişi acasă de directorul şcolii pentru că aveau părul lung: „Capacitatea psihică încă e determinată de cum arăţi“
 
 
 

Citeste si:

Written by adevarul.ro

Sursa: adevarul.ro


Articole recente